documenta 14- Gallery walk | αίθουσα τέχνης kaplanon 5 | 6 έως 9 Απριλίου 2017

Documenta 14…  Gallery Walk  στο  πλαίσιο υποδοχής της!

Αιθουσα τέχνης  Kaplanon5 | 6 εως 9 Απριλίου 2017

Στην Αθήνα της κρίσης
Χέρια επαιτείας, ικεσίας, προσφοράς…
Χέρια άστεγου, μετανάστη, αλληλέγγυου…
Εν δυνάμει τα χέρια του θεατή…

Η Documenta, μια έκθεση σύγχρονης τέχνης παγκόσμιας εμβέλειας για πρώτη φορά στην πολυετή διαδρομή της, εγκαταλείπει την αρχή της εντοπιότητας και μεταφέρει τη βάση της και σε μια δεύτερη, εναλλακτική πόλη, επιλέγοντας την Αθήνα, ως έτερο πόλο των δραστηριοτήτων της  χρήζοντάς της στην ουσία συνδιοργανώτρια και αναγορεύοντας την  έστω και πρόσκαιρα σε πρωταγωνίστρια της παγκόσμιας σύγχρονης εικαστικής σκηνής.

Η σημασία αυτής της κίνησης είναι τεράστια σε πολιτικό, οικονομικό και κυρίως πολιτιστικό επίπεδο αφού δίνει τη δυνατότητα στους Έλληνες εικαστικούς και διανοούμενους, αλλά και στο ίδιο το κοινό της ιστορικής πόλης, να αρθρώσουν το δικό τους λόγο και να διατυπώσουν τις δικές τους θέσεις αναφορικά με μια σειρά καίριων προβληματισμών και σύγχρονων ερωτημάτων.

Μάλιστα, ως προμετωπίδα του όλου project, ο ισχυρός άνδρας της Documenta, o καλλιτεχνικός της διευθυντής Adam Szymczyk προτάσσει τον τίτλο “Learning from Athens” χρήζοντας, έτσι, ουσιαστικά την Αθήνα στο ρόλο του δασκάλου και στην όλη διαδικασία της Documenta σε μια αμφίδρομη δυναμική διαδικασία μάθησης και επικοινωνίας. Συγκεκριμένα αναφέρει σχετικά «Θα μπορούσαμε να εμπνευστούμε από την Ελλάδα, και ειδικότερα από την Αθήνα». «Οι διαφορετικές τοποθεσίες και οι αποκλίνουσες ιστορικές, κοινωνικοοικονομικές και πολιτιστικές καταβολές Αθήνας και Κάσελ εμπνεύουν και ασκούν επίδραση σε διαφορετικές μορφές τέχνης».

Τέλος, θέτει επίσης ως βασικά θέματα της φετικής διοργάνωσης το μεταναστευτικό, την οικονομική κρίση, την άνοδο του λαϊκισμού παγκοσμίως, το ρόλο της Ευρωπαϊκής Ένωσης αλλά και της ελευθερίας του τύπου, της λογοκρισίας και των ψευδών ειδήσεων.

Εν τέλει, πρόκειται για ένα δυναμικό κάλεσμα στους καλλιτέχνες να αναλάβουν και οι ίδιοι τις ευθύνες τους, να αφήσουν -έστω και πρόσκαιρα- την ομφαλοσκόπηση και να πάρουν μέσα από τα έργα τους θέση και στάση απέναντι σε όσα απασχολούν την κοινωνία σήμερα.